loading...

سختی گیر آب چیست؟

بازدید : 48
چهارشنبه 7 مهر 1400 زمان : 12:33

سختی گیر آب چگونه دستگاهی است؟

سختی آب شاخص عناصر تشکیل دهنده املاح محلول در آب نیست بلکه فقط بخشی از آن است که میزان آنیون ها و کاتیون های آب را نشان می دهد. منظور از سختی آب وجود کاتیون هایی نظیر کلسیم، منیزیم در آب است. میزان سختی آب بر اساس مقادیر این کاتیون ها سنجیده می شود. کاتیون های کلسیم و منیزیم عامل اصلی رسوب گذاری جداره های داخلی و سطح لوله های آتش خوار در دیگ بخار هستند. وجود این رسوب ها به مرور زمان از کارایی دیگ بخار کاسته و باعث تخریب و عدم انتقال حرارت موثر خواهد شد. بیشتر از 1/0 درصد آب ها داری سختی هستند. بنابراین برای استفاده از آب باید سختی آن را با تجهیزات تصفیه، کاهش داد. استفاده از سیستم سختی گیر رزینی یکی از بهترین روش ها برای تولید آب با سختی کم برای دیگ های بخار می باشد. سختی آب بر حسب میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم اندازه گیری می شود.

دستگاه سختی گیر آب بخشی از فرایند تصفیه آب می باشد. قبل از سختی گیر از فیلتر های شنی برای جدا سازی املاح استفاده می شود. سختی گیر همان طور که از نامش پیدا است آب سخت را به آب نرم تبدیل می کند. دستگاه های سختی گیر آب انواع مختلفی دارند که رایج ترین نوع آن ها سختی گیر رزینی هست که می توان برای دیگ بخار استفاده کرد.

در دستگاه سختی گیر آب، ابتدا آب سخت از بالا وارد مخزن می شود. یون های کلسیم و منیزیم فوری توسط رزین هایی که یون سدیم دارند تبادل و جذب می شوند. آب نرم از خروجی خارج می شود. در این تبادل یونی ابتدا لایه های بالایی یون سدیم خود را از دست می دهند و این روند تا پایین لایه های رزین ادامه خواهد داشت. هنگامی که همه رزین داخل مخزن یون سدیم خود را از دست داد زمان احیای رزین فرا رسیده است.

هنگامی که همه رزین ها با یون های سختی کلسیم و منیزیم اشباع شده اند، رزین نیاز به احیاء و دوباره پر شدن با یون سدیم را دارد. این مرحله دوباره پر شدن رزین با سدیم را احیاء می گویند.

طی این فرآیند، دانه های رزین با محلول غلیظ آب نمک شسته می شوند. در تماس محلول آب نمک با دانه های رزین، سدیم موجود در محلول کلسیم و منیزیم را مجبور به آزاد سازی و دشارژ می کند. بعد از مدتی تمام دانه های رزین دوباره با یون های سدیم پر می شوند.

انواع سختی گیر از لحاظ نوع کاربری

علاوه بر سختی گیر های آب رزینی که معرفی شد، سختی گیر های مغناطیسی و الکترومغناطیسی نیز برای از بین بردن سختی آب وجود دارند. اما به دلیل هزینه متعادل و پایداری روش رزینی، استفاده از این روش در تمامی جهان بیشتر مرسوم گردیده است.

از نظر نوع کاربری، دستگاه سختی گیر دارای سه نوع کنترل دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک (برقی) می‌‌باشد. در کنترل دستی تمام مراحل شستشوی معکوس، احیاء و سرویس دستگاه از طریق شیرهای دستی توسط اپراتور انجام می‌‌شود.

در کنترل نیمه اتوماتیک، شیر نیمه اتوماتیک به صورتی طراحی گردیده است که تمام وظایف را به صورت بسیار ساده انجام می ‌‌دهد. کاربر فقط با قرار دادن اهرم آن در یکی از سه وضعیت شستشوی معکوس، احیاء و یا سرویس دهی، دستگاه را تنظیم می‌ نماید.

اما در کنترل تمام اتوماتیک (برقی) کلیه مراحل فوق توسط شیر اتوماتیک کنترل شده و انسان در کاربری آن دخالت چندانی ندارد.

مهم ترین اجزای تشکیل دهنده سختی گیر

یک سیستم سختی‌گیر رزینی از سه بخش اصلی تشکیل می‌ شود، که عبارت است از:

  • مخزن و بدنه سختی گیر

بدنه سختی گیر می تواند از جنس فلز و استنلس استیل ضد زنگ و FRP باشد. به صورت متداول برای ظرفیت های کم و مصارف خانگی و کارگاه های کوچک از سختی گیر های FRP استفاده می کنند. (به علت صرفه اقتصادی)

برای ظرفیت های بالا تر از 400.000 گرین به صورت متداول از سختی گیر از ورق ST-37 فولاد کربن استیل ساخته می شود و توسط رنگ های اپوکسی و کلتار در برابر خوردگی محافظت می شود.

  • شیر کنترلی یا شیر سختی گیر

وظیفه شیر کنترلی تشخیص زمان تغییر مسیر آب و شروع عملیات احیاء رزین های اشباع شده توسط آب نمک می باشد. شیر سختی ‌گیر با اندازه گیری میزان عبور آب و یا زمان کارکرد دستگاه این کار را انجام می دهد.

  • مخزن آب نمک

مخزن آب نمک معمولا یک مخزن پلی اتیلن با ارتفاع کم تر از مخزن رزین است که در آن محلول بسیار غلیظی از آب و نمک برای احیای رزین ها قرار دارد.

این سه جزء در کنار هم به حذف عوامل سختی آب پرداخته، جریان آب عبوری را کنترل کرده و به صورت دوره‌ ای طی فرآیند احیاء، سیستم را تمیز می ‌کنند.

اثرات مخرب سختی آب

برخی از املاح معدنی موجود در آب عبارت است از:

  • آهن
  • روی
  • منگنز
  • آلومینیوم
  • نمک‌ محلول کلسیم
  • نمک‌ محلول منیزیم

هر اندازه میزان این املاح در آب کم تر باشد، آب را به اصطلاح نرم تر گویند. از دیگر اثرات مخرب آب سخت ایجاد رسوب در تجهیزات موتورخانه و لوله‌ ها و شیرآلات است که سبب پایین آمدن راندمان تجهیزات و همچنین بدون استفاده شدن آن ها می‌ شود.

زمانی که آب سخت در لوله ها جریان پیدا می کند (مخصوصا آب گرم، مبدل ها و بویلر ها) املاح آن در لوله ته نشین شده و رفته رفته ظرفیت مسیر لوله را کاهش داده و بعضا به انسداد لوله منجر می شود.

مزایا و دلایل لزوم استفاده از سختی گیر

  • کاهش هزینه مصرف انرژی
  • کاهش مصرف مواد شوینده در بخش خانگی
  • جلوگیری و کاهش تشکیل سفیدک روس سطوح مختلف
  • افزایش طول عمر شیرآلات، سیستم لوله کشی و تأسیسات ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری و ...
  • جلوگیری از کاهش فشار آب درون لوله کشی های کارخانجات، برج های خنک کننده، چیلر و تاسیسات گرمایشی ساختمان ها

نکات مهم در نگهداری و مراقبت از دستگاه سختی گیر

  • توجه بالا به زمان شستشو و احیاء رزین.
  • دمای محل دستگاه از 4 درجه کم تر نشود .
  • رزین سختی گیر حتما با همراه با رطوبت باشد.
  • از یخ زدگی و خشک شدن رزین جلوگیری شود .
  • دستگاه سختی گیر را در محل سر پوشیده قرار دهید .
  • به طور مداوم سختی ورودی خروجی آب کنترل شود .
  • از عملیات عمرانی محل قرار گرفتن دستگاه سختی گیر مطمعن باشید.
  • اگر آب دارای املاح معلق می باشد قبل از دستگاه سختی گیر فیلتر شنی تهویه شود.

در ستون های سختی گیر تبادل یونی با شیر نیمه اتوماتیک دستی بهتر است یک کنتور جهت تعیین دبی آب خروجی و زمان بهتر احیاء قرار گیرد. در شیر های اتوماتیک به جهت داشتن قابلیت میزان گذر آب نیازی به نصب کنتور نمی باشد .

نکات بسیار کاربردی در زمان بهره برداری از دستگاه سختی گیر

  • حتما در محل نصب دستگاه سختی گیر از ورود سرمای و تابش آفتاب جلو گیری شود.
  • بهتر است سالی 1 بار بدون این که شیر باز شود مغزی شیر را روغن کاری و یا گریس کاری کنید.
  • برای احیای رزین و طول عمر بیشتر رزین حتما از سنگ نمک به جای نمک پودری استفاده کنید.
  • هنگام احیاء از فشار بین 2 الی 3 بار مطمعن باشید تا انژکتور شیر به خوبی عمل کند و مکش به کندی صورت نگیرد.
  • بهترین فشار کارکرد سختی گیر رزینی بین 3 الی 4 بار می باشد و اگر فشار خط بالا تر است حتما از فشار شکن استفاده شود.
  • سختی آب در ورودی و خروجی دستگاه سختی گیر باید به ترتیب تست شود و با در نظر گرفتن اختلاف سختی دستگاه احیاء شود.
  • در زمان حرکت دادن شیر اهرم آن را به طرف خود کشید و پس از جابه جایی به آرامی رها کنید تا از رساندن آسیب به شیر جلو گیری شود.
  • اگر آب ورودی به سختی گیر دارای املاح معلق می باشد برای عملکرد بهتر سختی گیر و طول عمر بالا تر رزین حتما از فیلتر شنی استفاده شود.
  • از یخ زدگی و خشک شدن رزین جلوگیری شود چرا که هر دو حالت باعث تخریب رزین می باشد و در صورت استفاده نکردن از سختی گیر حتما رزین باید دارای رطوبت لازم باشد.
  • میزان مکش نمک در کارخانه تنظیم گردیده است اگر نیاز به این کار بود یک پیچ در پشت شیر تهویه گردیده است که می توان این عمل را با مشورت کارشناس مهتاب گستر انجام داد.

قیمت سختی گیر آب

برای تعیین قیمت سختی گیر آگاهی از ظرفیت سختی گیر مورد نیاز مهم ترین پارامتر می باشد. برای محاسبه ظرفیت دستگاه سختی گیر آب و سپس استعلام قیمت سختی گیر رزینی و قیمت سختی گیر مغناطیسی با همکاران ما در شرکت مهتاب گستر تماس بگیرید.

پنج فاکتور مهم در تعیین قیمت سختی گیر آب

  1. سایز سیستم

سایز سیستم بر اساس سه چیز سنجیده می شود، که عبارت است از:

  • مقدار سختی آب
  • چه مقدار آب نرم نیاز دارید
  • سایز دیگ بخار یا دستگاه هایی که از آب استفاده می کنند.
  1. کیفیت اجزا و قطعات سختی گیر آب

اجزای یک سختی گیر آب با کیفیت های متفاوتی وجود دارند. برای مثال رزین سختی گیر آب با طول عمر و ماندگاری کم و رزین باکیفیت در بازار موجود هست.

  1. نوع شیر

شیر یا والو یک سختی گیر به مانند مغز سیستم عمل می کند. یک شیر با کیفیت شما را از داشتن آب نرم مطمئن می سازد. شیر به صورت دستی، نیمه اتومات و تمام اتوماتیک وجود دارد.

  1. مشخصات آب مورد استفاده

بهتر هست که آبی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد، تحلیل و آنالیز شود و بعد از آن محصول که نیاز شما را رفع می کند تعیین شود. تصفیه آب قبل یا بعد از تصفیه با سختی گیر آب می تواند خروجی بهتری دهد.

  1. هزینه نصب و راه اندازی دستگاه سختی گیر آب

هزینه نصب و راه اندازی تاسیسات را هم در نظر بگیرید.

مقایسه دستگاه سختی گیر با سایر رسوب زدا ها

علاوه بر سختی گیر ها، انواع رسوب زدا های دیگری چون رسوب زدا های الکترونیک، آلتراسونیک و مغناطیسی نیز وجود دارند که صرفا عوامل سختی آب و رسوب را بر روی آب معلق نگه می دارند. دستگاه سختی گیر نسبت به این رسوب گذار ها مطمئن تر است زیرا روند کاری سختی گیر به گونه ای است که عاملان رسوب و سختی آب را به طور کلی حذف می کند. تنها موردی در سختی گیر وجود دارد، نیاز دستگاه سختی گیر از نوع رزینی به احیاء و بازیابی رزین ها است.

دستگاه سختی گیر دارای دو نوع شیر است: شیر نیمه اتومات و شیر تمام اتومات. در نوع سختی گیر با شیر نیمه اتومات عملیات و فرآیند بک واش (احیاء) از طریق اپراتور انجام می شود. اما در نوع سختی گیر با شیر تمام اتومات این فرآیند به صورت اتوماتیک و خودکار صورت می گیرد.

سختی گیر آب مهتاب گستر

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، مبدل حرارتی صفحه ای، انواع منبع کویل دار، انواع برج خنک کننده و قطعات برج خنک کننده، کندانسور هوایی، دستگاه هواساز، انواع چیلر ها (چیلر تراکمی و چیلر جذبی)، پمپ و سیستم های آبرسانی، انواع فن کویل ها و اسپیلت ها، ساخت انواع دستگاه اگزاست فن، انواع یخساز صنعتی، انواع سختی گیر آب، انواع فیلتر شنی، سیستم های تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید سختی گیر و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت سختی گیر، تکنولوژی ها و آپشن های آن ها و مشورت کارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع سختی گیر به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع سختی گیر و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سختی گیر آب و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

سختی گیر آب چگونه دستگاهی است؟

سختی آب شاخص عناصر تشکیل دهنده املاح محلول در آب نیست بلکه فقط بخشی از آن است که میزان آنیون ها و کاتیون های آب را نشان می دهد. منظور از سختی آب وجود کاتیون هایی نظیر کلسیم، منیزیم در آب است. میزان سختی آب بر اساس مقادیر این کاتیون ها سنجیده می شود. کاتیون های کلسیم و منیزیم عامل اصلی رسوب گذاری جداره های داخلی و سطح لوله های آتش خوار در دیگ بخار هستند. وجود این رسوب ها به مرور زمان از کارایی دیگ بخار کاسته و باعث تخریب و عدم انتقال حرارت موثر خواهد شد. بیشتر از 1/0 درصد آب ها داری سختی هستند. بنابراین برای استفاده از آب باید سختی آن را با تجهیزات تصفیه، کاهش داد. استفاده از سیستم سختی گیر رزینی یکی از بهترین روش ها برای تولید آب با سختی کم برای دیگ های بخار می باشد. سختی آب بر حسب میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم اندازه گیری می شود.

دستگاه سختی گیر آب بخشی از فرایند تصفیه آب می باشد. قبل از سختی گیر از فیلتر های شنی برای جدا سازی املاح استفاده می شود. سختی گیر همان طور که از نامش پیدا است آب سخت را به آب نرم تبدیل می کند. دستگاه های سختی گیر آب انواع مختلفی دارند که رایج ترین نوع آن ها سختی گیر رزینی هست که می توان برای دیگ بخار استفاده کرد.

در دستگاه سختی گیر آب، ابتدا آب سخت از بالا وارد مخزن می شود. یون های کلسیم و منیزیم فوری توسط رزین هایی که یون سدیم دارند تبادل و جذب می شوند. آب نرم از خروجی خارج می شود. در این تبادل یونی ابتدا لایه های بالایی یون سدیم خود را از دست می دهند و این روند تا پایین لایه های رزین ادامه خواهد داشت. هنگامی که همه رزین داخل مخزن یون سدیم خود را از دست داد زمان احیای رزین فرا رسیده است.

هنگامی که همه رزین ها با یون های سختی کلسیم و منیزیم اشباع شده اند، رزین نیاز به احیاء و دوباره پر شدن با یون سدیم را دارد. این مرحله دوباره پر شدن رزین با سدیم را احیاء می گویند.

طی این فرآیند، دانه های رزین با محلول غلیظ آب نمک شسته می شوند. در تماس محلول آب نمک با دانه های رزین، سدیم موجود در محلول کلسیم و منیزیم را مجبور به آزاد سازی و دشارژ می کند. بعد از مدتی تمام دانه های رزین دوباره با یون های سدیم پر می شوند.

انواع سختی گیر از لحاظ نوع کاربری

علاوه بر سختی گیر های آب رزینی که معرفی شد، سختی گیر های مغناطیسی و الکترومغناطیسی نیز برای از بین بردن سختی آب وجود دارند. اما به دلیل هزینه متعادل و پایداری روش رزینی، استفاده از این روش در تمامی جهان بیشتر مرسوم گردیده است.

از نظر نوع کاربری، دستگاه سختی گیر دارای سه نوع کنترل دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک (برقی) می‌‌باشد. در کنترل دستی تمام مراحل شستشوی معکوس، احیاء و سرویس دستگاه از طریق شیرهای دستی توسط اپراتور انجام می‌‌شود.

در کنترل نیمه اتوماتیک، شیر نیمه اتوماتیک به صورتی طراحی گردیده است که تمام وظایف را به صورت بسیار ساده انجام می ‌‌دهد. کاربر فقط با قرار دادن اهرم آن در یکی از سه وضعیت شستشوی معکوس، احیاء و یا سرویس دهی، دستگاه را تنظیم می‌ نماید.

اما در کنترل تمام اتوماتیک (برقی) کلیه مراحل فوق توسط شیر اتوماتیک کنترل شده و انسان در کاربری آن دخالت چندانی ندارد.

مهم ترین اجزای تشکیل دهنده سختی گیر

یک سیستم سختی‌گیر رزینی از سه بخش اصلی تشکیل می‌ شود، که عبارت است از:

  • مخزن و بدنه سختی گیر

بدنه سختی گیر می تواند از جنس فلز و استنلس استیل ضد زنگ و FRP باشد. به صورت متداول برای ظرفیت های کم و مصارف خانگی و کارگاه های کوچک از سختی گیر های FRP استفاده می کنند. (به علت صرفه اقتصادی)

برای ظرفیت های بالا تر از 400.000 گرین به صورت متداول از سختی گیر از ورق ST-37 فولاد کربن استیل ساخته می شود و توسط رنگ های اپوکسی و کلتار در برابر خوردگی محافظت می شود.

  • شیر کنترلی یا شیر سختی گیر

وظیفه شیر کنترلی تشخیص زمان تغییر مسیر آب و شروع عملیات احیاء رزین های اشباع شده توسط آب نمک می باشد. شیر سختی ‌گیر با اندازه گیری میزان عبور آب و یا زمان کارکرد دستگاه این کار را انجام می دهد.

  • مخزن آب نمک

مخزن آب نمک معمولا یک مخزن پلی اتیلن با ارتفاع کم تر از مخزن رزین است که در آن محلول بسیار غلیظی از آب و نمک برای احیای رزین ها قرار دارد.

این سه جزء در کنار هم به حذف عوامل سختی آب پرداخته، جریان آب عبوری را کنترل کرده و به صورت دوره‌ ای طی فرآیند احیاء، سیستم را تمیز می ‌کنند.

اثرات مخرب سختی آب

برخی از املاح معدنی موجود در آب عبارت است از:

  • آهن
  • روی
  • منگنز
  • آلومینیوم
  • نمک‌ محلول کلسیم
  • نمک‌ محلول منیزیم

هر اندازه میزان این املاح در آب کم تر باشد، آب را به اصطلاح نرم تر گویند. از دیگر اثرات مخرب آب سخت ایجاد رسوب در تجهیزات موتورخانه و لوله‌ ها و شیرآلات است که سبب پایین آمدن راندمان تجهیزات و همچنین بدون استفاده شدن آن ها می‌ شود.

زمانی که آب سخت در لوله ها جریان پیدا می کند (مخصوصا آب گرم، مبدل ها و بویلر ها) املاح آن در لوله ته نشین شده و رفته رفته ظرفیت مسیر لوله را کاهش داده و بعضا به انسداد لوله منجر می شود.

مزایا و دلایل لزوم استفاده از سختی گیر

  • کاهش هزینه مصرف انرژی
  • کاهش مصرف مواد شوینده در بخش خانگی
  • جلوگیری و کاهش تشکیل سفیدک روس سطوح مختلف
  • افزایش طول عمر شیرآلات، سیستم لوله کشی و تأسیسات ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری و ...
  • جلوگیری از کاهش فشار آب درون لوله کشی های کارخانجات، برج های خنک کننده، چیلر و تاسیسات گرمایشی ساختمان ها

نکات مهم در نگهداری و مراقبت از دستگاه سختی گیر

  • توجه بالا به زمان شستشو و احیاء رزین.
  • دمای محل دستگاه از 4 درجه کم تر نشود .
  • رزین سختی گیر حتما با همراه با رطوبت باشد.
  • از یخ زدگی و خشک شدن رزین جلوگیری شود .
  • دستگاه سختی گیر را در محل سر پوشیده قرار دهید .
  • به طور مداوم سختی ورودی خروجی آب کنترل شود .
  • از عملیات عمرانی محل قرار گرفتن دستگاه سختی گیر مطمعن باشید.
  • اگر آب دارای املاح معلق می باشد قبل از دستگاه سختی گیر فیلتر شنی تهویه شود.

در ستون های سختی گیر تبادل یونی با شیر نیمه اتوماتیک دستی بهتر است یک کنتور جهت تعیین دبی آب خروجی و زمان بهتر احیاء قرار گیرد. در شیر های اتوماتیک به جهت داشتن قابلیت میزان گذر آب نیازی به نصب کنتور نمی باشد .

نکات بسیار کاربردی در زمان بهره برداری از دستگاه سختی گیر

  • حتما در محل نصب دستگاه سختی گیر از ورود سرمای و تابش آفتاب جلو گیری شود.
  • بهتر است سالی 1 بار بدون این که شیر باز شود مغزی شیر را روغن کاری و یا گریس کاری کنید.
  • برای احیای رزین و طول عمر بیشتر رزین حتما از سنگ نمک به جای نمک پودری استفاده کنید.
  • هنگام احیاء از فشار بین 2 الی 3 بار مطمعن باشید تا انژکتور شیر به خوبی عمل کند و مکش به کندی صورت نگیرد.
  • بهترین فشار کارکرد سختی گیر رزینی بین 3 الی 4 بار می باشد و اگر فشار خط بالا تر است حتما از فشار شکن استفاده شود.
  • سختی آب در ورودی و خروجی دستگاه سختی گیر باید به ترتیب تست شود و با در نظر گرفتن اختلاف سختی دستگاه احیاء شود.
  • در زمان حرکت دادن شیر اهرم آن را به طرف خود کشید و پس از جابه جایی به آرامی رها کنید تا از رساندن آسیب به شیر جلو گیری شود.
  • اگر آب ورودی به سختی گیر دارای املاح معلق می باشد برای عملکرد بهتر سختی گیر و طول عمر بالا تر رزین حتما از فیلتر شنی استفاده شود.
  • از یخ زدگی و خشک شدن رزین جلوگیری شود چرا که هر دو حالت باعث تخریب رزین می باشد و در صورت استفاده نکردن از سختی گیر حتما رزین باید دارای رطوبت لازم باشد.
  • میزان مکش نمک در کارخانه تنظیم گردیده است اگر نیاز به این کار بود یک پیچ در پشت شیر تهویه گردیده است که می توان این عمل را با مشورت کارشناس مهتاب گستر انجام داد.

قیمت سختی گیر آب

برای تعیین قیمت سختی گیر آگاهی از ظرفیت سختی گیر مورد نیاز مهم ترین پارامتر می باشد. برای محاسبه ظرفیت دستگاه سختی گیر آب و سپس استعلام قیمت سختی گیر رزینی و قیمت سختی گیر مغناطیسی با همکاران ما در شرکت مهتاب گستر تماس بگیرید.

پنج فاکتور مهم در تعیین قیمت سختی گیر آب

  1. سایز سیستم

سایز سیستم بر اساس سه چیز سنجیده می شود، که عبارت است از:

  • مقدار سختی آب
  • چه مقدار آب نرم نیاز دارید
  • سایز دیگ بخار یا دستگاه هایی که از آب استفاده می کنند.
  1. کیفیت اجزا و قطعات سختی گیر آب

اجزای یک سختی گیر آب با کیفیت های متفاوتی وجود دارند. برای مثال رزین سختی گیر آب با طول عمر و ماندگاری کم و رزین باکیفیت در بازار موجود هست.

  1. نوع شیر

شیر یا والو یک سختی گیر به مانند مغز سیستم عمل می کند. یک شیر با کیفیت شما را از داشتن آب نرم مطمئن می سازد. شیر به صورت دستی، نیمه اتومات و تمام اتوماتیک وجود دارد.

  1. مشخصات آب مورد استفاده

بهتر هست که آبی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد، تحلیل و آنالیز شود و بعد از آن محصول که نیاز شما را رفع می کند تعیین شود. تصفیه آب قبل یا بعد از تصفیه با سختی گیر آب می تواند خروجی بهتری دهد.

  1. هزینه نصب و راه اندازی دستگاه سختی گیر آب

هزینه نصب و راه اندازی تاسیسات را هم در نظر بگیرید.

مقایسه دستگاه سختی گیر با سایر رسوب زدا ها

علاوه بر سختی گیر ها، انواع رسوب زدا های دیگری چون رسوب زدا های الکترونیک، آلتراسونیک و مغناطیسی نیز وجود دارند که صرفا عوامل سختی آب و رسوب را بر روی آب معلق نگه می دارند. دستگاه سختی گیر نسبت به این رسوب گذار ها مطمئن تر است زیرا روند کاری سختی گیر به گونه ای است که عاملان رسوب و سختی آب را به طور کلی حذف می کند. تنها موردی در سختی گیر وجود دارد، نیاز دستگاه سختی گیر از نوع رزینی به احیاء و بازیابی رزین ها است.

دستگاه سختی گیر دارای دو نوع شیر است: شیر نیمه اتومات و شیر تمام اتومات. در نوع سختی گیر با شیر نیمه اتومات عملیات و فرآیند بک واش (احیاء) از طریق اپراتور انجام می شود. اما در نوع سختی گیر با شیر تمام اتومات این فرآیند به صورت اتوماتیک و خودکار صورت می گیرد.

سختی گیر آب مهتاب گستر

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، مبدل حرارتی صفحه ای، انواع منبع کویل دار، انواع برج خنک کننده و قطعات برج خنک کننده، کندانسور هوایی، دستگاه هواساز، انواع چیلر ها (چیلر تراکمی و چیلر جذبی)، پمپ و سیستم های آبرسانی، انواع فن کویل ها و اسپیلت ها، ساخت انواع دستگاه اگزاست فن، انواع یخساز صنعتی، انواع سختی گیر آب، انواع فیلتر شنی، سیستم های تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید سختی گیر و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت سختی گیر، تکنولوژی ها و آپشن های آن ها و مشورت کارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع سختی گیر به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع سختی گیر و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سختی گیر آب و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 135
  • بازدید کلی : 1283
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی